BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Monday, October 25, 2010

gaji oh gaji

wah..arini 25hb..ari gaji utk staff gomen hehe..knp saya tdk bersemangt p ambil gaji bulan ini?

A) sbb byk hutang mau byr
B) sbb msh ada duit gaji bln lalu (haha..jauh skali)
C) sbb mau save utk bln 11

rasa2nya mana satu jawapan di atas? byk hutang mau byr?tp mcm besa jak pun..tiap bln kena byr rmh,keta (mentenens,ganti tyr) dan keperluan lain..yg nda perlu pn byk jgk temasuk dlm bajet bln ni..nafsu pnya pasal..ada jak..asal tgk baju/tdg baru mesti mau beli..pantang tgk org jual tdg haha..pilihan jwpn B tu distactor yg nda baik sbb kebarangkalian jwpn tu salah adalah 99% hehe..C tu mgkn btl..sbb bln 11 kan raya haji..wpun gaji awal,tp ada benda penting mau buat raya tu..mudah2an mendapat berkat dariNya..asyik enjoy jak,kdg2 lupa dgn org yg lbh memerlukan huhu..

ckp pasal gaji ni..terpkr plak satu hal..jadual aku ari isnin sgt lah packed..dari 12.20pm-3.00pm, rehat 20 minit utk solat zohor+asar..then sambung blk 3.20-3.55pm..fuh..dkt pkl 4 baru dpt mkn..apa kaitan gaji dgn jadual aku ni? ok..mcm ni..d sbbkan masa aku direct smpai 3.55pm..aku sgt penat dan tekejar2 utk buat benda lain (mksd aku tgs lain sbg guru/staff gomen)..oleh sbb itu..kdg2 mengeluh jgk bila keluar kelas,mengeluh bila tpksa tglkan kelas utk seketika sbb kena buat tgs lain..dan d sebabkan penat,blh pulak aku ddk sambil mengajar (sgt salah dari segi etika seorg guru hehe)..tp lepas tu aku tepkr,berkat kah gaji yg aku dpt? bila aku buat kerja dgn mengeluh (kira x ikhlas kah tu?) bila aku tdk mengajar dgn masa yg ditetapkan (curi2 keluar kjp)

tgs guru skrg bkn setakat mengajar, mendidik dlm kelas jak..byk lagi tgs lain..kagum dgn guru2 yg sdh ank + suami tp msh blh buat kerja d sekolah..sdgkan aku sendiri selalu bw kerja blk rmh (sikap yg tdk digalakkan sbb blh mndtgkan stress huhu)

ikhlas atau tdk? berkat tdk berkat ? hanya DIA yang tau..yg penting diri sntiasa cuba buat yg terbaik..pastikan hari ni lebih baik dari semlm dan hari esk lebih baik dr hari ni.. =)